تبلیغات
معرفی قطارهای مسافری ایران! - تمهیدات شركت رجاء برای رفاه حال مسافران نوروزی

50002620000553 عضویت در خبرنامه پیامکی ما!

مهدی حجتی اصل

جست و جو

 


تمهیدات شركت رجاء برای رفاه حال مسافران نوروزی

شنبه 26 اسفند 1391   11:54 ق.ظ


تمهیدات شركت رجاء برای رفاه حال مسافران نوروزی

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء اعلام کرد: این شرکت امسال یک میلیون و 542 هزار و 360 صندلی برای جابه‌جایی مسافران داخلی و چهار هزار و 608 صندلی در بخش بین الملل ظرفیت ایجاد کرده است.


"ناصر بختیاری" افزود: برای رفاه حال مسافران، این شرکت آمادگی دارد چهار هزار و 875 خودرو را جا‌به‌جا کند.
مدیر عامل شرکت رجاء با توضیح اینکه ستاد نوروزی از آذرماه برای رفاه حال مسافران تشکیل شده و برای روزهای پرتردد نوروزی (24 اسفند لغایت 15 فروردین) برنامه‌ریزی کرده است، گفت: پیش فروش بلیت به دو روش اینترنتی و حضوری انجام شده است.
وی اظهار داشت در روش اول22 درصد از ظرفیت صندلی‌ها از طریق اینترنت به فروش می‌رسد به طوری که در روز اول 110 هزار بلیت فروخته شد.
وی با اعلام اینکه امسال تعیین شده بود که این شرکت در آخرین روز نسبت به فروش اقدام کند لیکن اعتماد هموطنان به شرکت رجاء موجب شد در یک روز تمامی بلیت ها به فروش رسد.
وی همچنین افزود که امسال رجاء دو رکورد در زمینه فروش بلیت اینترنتی ثبت کرد اول حضور بیش از 22 هزار کاربر در یک زمان در سایت شرکت و رکورد دوم هم صدور بیش از 250 بلیت در یک ثانیه بوده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص فروش بخش بیشتری از ظرفیت شرکت رجا در اینترنت، گفت:این کار دارای محاسن ومعایبی است، از جمله معایب آن یکسان نبودن توزیع اینترنت در سطح کشور می‌باشد. البته فروش بلیت اینترنی در یک روز، به این معنی نیست که مشتریان نتوانند از خدمات شرکت در بقیه روزها استفاده کنند.
مشتریان شرکت رجاء با مراجعه حضوری به بیش از یک هزار و 200 مرکز فروش بلیت در کشور که از ساعت 7 صبح هفتم اسفند ماه نسبت به فروش اقدام کرده، می توانند بلیت خریداری نمایند.
در روز اول فروش حضوری نیز 422هزار بلیت فروخته شد که در نوع خود بی نظیر بود، فروش حضوری در مسیرهای بین المللی با توجه به اینکه ما بالغ بر 3500 ظرفیت مسافر ایجاد کردیم در روز سه شنبه هشتم اسفند از طریق همین مراکز فروش انجام شد.
مدیر عامل شرکت رجاء مسیرهای تهران - آنکارا و تبریز - وان را مسیرهای بین‌المللی این شرکت نامید.
وی در خصوص فروش بلیت ها گفت: تاکنون ( تا 22 اسفند 91 ) بالغ بر 810 هزار بلیت که حدود 170 هزار قطعه به صورت اینترنتی و بیش از 640 هزار قطعه بلیت از طریق آژانس‌های رجاء و به صورت آنلاین فروخته شده است.
بختیاری از مسافران خواست سفرهای خود را به روزهای کم ترافیک‌تر منتقل و در واقع توزیع سفر کنند.
این مسوول اعلام کرد: امکان فروش برای مابقی صندلی‌ها نیز محیاست، البته بخشی از ظرفیت خالی متعلق به كاركنان راه آهن و رجاء می‌باشد و بخشی دیگری هم مربوط روزهای کم ترافیک است.
وی پیش بینی برای تجهیز و آماده‌سازی قطارهای فوق‌العاده در مسیرهای پرتردد را از دیگر اقدمات شرکت حمل و نقل ریلی رجاء دانست.
بختیاری، توجه شرکت رجاء به مسافران کودک را از فعالیت‌های این شرکت ذکر کرد و گفت: هر سال هدایایی با ویژگی آموزشی و سرگرمی برای نوروز کودکان در نظر گرفته می‌شود تا آنان از سفرهای خود خاطره خوش داشته باشند.
پذیرایی برای مسافران در روز تحویل سال و برگزاری مراسم ویژه سال نو در ایستگاه های مبدا و مقصد از جمله اقدامات سرگرمی برای مسافران نوروزی است.
وی تهیه بسته های فرهنگی ویژه ایام نوروز که از طریق سیستم های صوتی و تصویری قطار برای مسافران پخش می شود را نیز از دیگر اقدامات فرهنگی ویژه مسافران نامید و گفت: خرید امانی کتاب نیز برای مسافران در حال اجراست.

وی توضیح داد: مسافر هنگام ورود به ایستگاه قطار، کتاب را خریداری کرده و بعد از مطالعه و استفاده در طول مسافرت، پس رسیدن به مقصد در صورتی که بخواهد آن کتاب را همراه خود ببرد پول آن را از قبل پرداخت کرده است اما در غیر این صورت می تواند در ایستگاه مقصد کتاب را تحویل و وجه پرداختی را دریافت کند.
وی زیبا سازی محیط درونی قطار از جمله رستوران و تهیه لباس برای پرسنل را از دیگر اقدامات شرکت رجا برای رفاه مسافران نامید.
به گفته وی، مسافران شرکت رجا از کارکنانی که دارای پوشش یونیفورم متحد الشکل مربوط به این شرکت هستند، خدمات دریافت می کنند و در صورت بروز هر نقصی، کارکنان مذکور پاسخگو نیز خواهند بود.
چیدن سفره هفت سین در رستوران قطارها، تهیه و توزیع نشریه های فرهنگی،ارسال پیامک تبریک به مسافران،توزیع کارت پستال ویژه ایام نوروز از دیگر برنامه های این شرکت است.
وی گفت: نظر مسافران نسبت به خدمات دریافتی را نیزاز طریق انجام نظرسنجی دریافت می کنیم.
نظارت محسوس و غیر محسوس ناظران این شرکت نیز به رضایتمندی مسافران کمک خواهد کرد.
علاوه بر این شماره تلفن 1539 و شماره پیامک 3000139آماده دریافت گزارش های احتمالی مسافران ارجمند است.
سایت اینترنتی شرکت رجا به آدرسwww.raja.ir، ارسال نامه از طریق صندوق پستی 1363- 15875 و مراجعه حضوری به مدیریت ارزیابی وعملکرد شرکت، واقع در تهران خیابان شوش آماده دریافت نظرات مسافران عزیز است.
بختیاری در خصوص بهای بلیت‌ها گفت: شرکت رجاء در گذشته از خدمات دولت بهره مند بوده است و بین سالهای 1383 تا 1390 افزایش قیمتی در بهای بلیت صورت نگرفته، و دولت بخشی از زیانهای شرکت را تامین کرده است لیکن در حال حاضر كه شرکت براساس اصل 44 قانون اساسی به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است، کمک فوق انجام نمی شود و قیمتها تکلیف شده بود.
وی با اعلام غیر واقعی بودن نرخ بلیت بسیاری از میسرهای مسافری، شرکت رجاء را یک شرکت زیانده دانست و اظهار امیدواری کرد شرکت رجاء بتواند همانند گذشته از کمکهای دولت منتفع شود.
مدیر عامل شرکت رجاء تغییر در اساسنامه شرکت را راهی برای جبران برخی ضررها ذکر کرد و گفت که براساس افزودن یک بند به اساسنامه، رجاء می‌تواند به جز حمل مسافر، حمل بار از جمله محصولات کشاورزی ، توشه و کلیه زنجیره خدمات دهی به مسافر را نیز انجام دهد.
وی تهیه سرویس ایاب و ذهاب، تامین هتل و اجاره اتومبیل برای مسافران را از فعالیتهای آتی این شرکت نامید.
بختیاری جا به جایی 21 میلیون مسافر در سال 1390 را از خدمات شرکت رجاء نامید و گفت: در سال 1391 تعداد واگن‌های رجاء 1300 دستگاه است و در ایام پیك نوروز 92 تعداد قطارهای شركت رجاء 133 رام می‌باشد.
وی توضیح داد: هم اکنون 24 واگن دوطبقه جدید که از کشورچین خریداری شده است، در بندر شهید رجایی در حال ترخیص و اعزام برای خدمات دهی به مسافران است.
بختیاری اعلام کرد: بر اساس قانون دسترسی آزاد، قیمت گذاری در اختیار هیأت مدیره راه آهن بوده كه براساس پیشنهاد شرکت‌ها، قیمت‌ها تصویب می‌کند.
وی افزود: بهای بلیت در 76 درصد کل مسیرهای شرکت رجاء بین 1 تا بیش از 100 درصد با قیمت تمام شده تفاوت دارد.
وی در خصوص بهای بلیت برخی از مسیرها توضیح داد: در 9 مسیر که 12 درصد کل مسیرها محسوب می شود بیش از 100 درصد، در 13 مسیر بین 50 تا 100 درصد و در 10 مسیر ( 13 درصد کل مسیرها ) بین 25 تا 50 درصد قیمتها واقعی نیست.
بختیاری همچنین 25 مسیر (33 درصد از کل) را بین 1تا 25 درصد انحراف از قیمت واقعی ذکر کرد و گفت تنها 25 مسیر شرکت رجاء که 33 درصد از کل مسیرهاست به دلیل افزایش قیمتها در روزهای اخیر به قیمت واقعی نزدیک شده است.
وی از تلاش آقای نیکزاد وزیر محترم راه و شهرسازی برای تعدیل بخشی از قیمتها قدردانی کرد.

توسط : مهدی حجتی اصل

رضا
چهارشنبه 30 اسفند 1391 01:05 ب.ظ
سلام وبلاگ خوبی دارید سعی کنید انتقادی ترش کنید یه سوال پیش فروش اینترنتی 15 فروردین به بعد جوپار کی اعلام میشه؟
پاسخ مهدی حجتی اصل : ممنون از نظرتون.
جواب سوالتون هنوز معلوم نیست.
پروانه
شنبه 26 اسفند 1391 11:56 ق.ظ
سلام خوبی؟
امتیازی که به وبلاگت میدم بیسته
خیلی عالی بود
خوحالم که وبلاگت رو پیدا کردم
پیشنهاد می کنم وبلاگت رو توی این سایت هم ثبت کنی و بازدید کننده های بیشتری رو به وبلاگت جذب کنی.

موفق باشی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.