تبلیغات
معرفی قطارهای مسافری ایران! - اندر احوالات ترنست تندروی پردیس مشهد

50002620000553 عضویت در خبرنامه پیامکی ما!

مهدی حجتی اصل

جست و جو

 


اندر احوالات ترنست تندروی پردیس مشهد

یکشنبه 11 فروردین 1392   10:53 ب.ظ

              در حالی که قیمت بلیت قطار ها روند صعودی گرفته اما به نظر می رسد خدمت رسانی و  کیفیت برخی از قطار ها روند نزولی گرفته تا آنجا که قطار 20 میلیون یورویی پردیس که در روزهای ابتدایی راه اندازی با سرعت بالا و حد اکثر امکانات رفاهی شروع به کار کرد ،امروز در پایین ترین سطح کیفیت و همراه با کاهش سرعت رو به رو شده به طوری که در ابتدا مسیر تهران –مشهد را در عرض هفت ساعت و پنجاه دقیقه طی می کرد ولی امروزه هشت ساعت و چهل دقیقه طول می کشد.

همچنین افزایش صدا تبدیل به یکی از مسائل آزار دهنده در این قطار شده است.

و در مورد امکانات رفاهی، استهلاک این قطار کاملا مشهود است.

 به عنوان نمونه در بعضی از صندلی ها دستگیره خواباندن صندلی وجود ندارد.


همچنین جک ورودی هدفون بعضی از صندلی ها کار نمی کند و یا با اختلال همراه است که در نتیجه حقوق مسافر در استفاده از امکانات صوتی تصویری کاملا از بین می رود.

در مورد مدیریت خدمات این قطار نیز مسائل عجیب و تأمل برانگیزی به چشم می خورد!

غذایی که در بلیت ها وعده  داده شده از نوع سرد می باشد.

هر چند جای سوال است که چرا غذای سرد؟؟؟

اما اگر  با اغماض غذای سرد را بپذیریم باید گفت که گویا مسئولان این امر نمیدانند که غذای سرد به چه معنی میباشد!؟

به عنوان نمونه کتلت و ناگت بسته بندی شده نیم پخته یخ زده ای را توزیع می کنند که روی آن نوشته شده با ماکروویو داغ شده و سپس میل شود!

که البته با نبوغ غیر قابل توصیفی (؟!) روی این عبارت ماژیک مشکی کشیده شده است تا مسافر متوجه این عبارت نشده و اعتراضی نکند.

که این نبوغ با توزیع ناهار در یک ساعت مانده به اذان ظهر تکمیل تر می شود و ظاهرا مسئولان این امر نیز در مورد عرف زمان صرف ناهار در خانواده های ایرانی نیز بی اطلاع هستند !

مورد بسیار ناراحت کننده دیگر که با احساس دینی ملت ما پیوند خورده بحث اسراف است.

نان در فرهنگ ایرانی اسلامی ما جایگاه ویژه ای دارد و اهانت به آن در فرهنگ دینی ما کفران نعمت تلقی می شود.

متاسفانه تمامی نان ها اعم از باز شده و باز نشده همراه با سایر زباله ها در کیسه زباله ریخته می شود!

مورد عجیب دیگر که به چشم خود شاهد آن بودم تفاوت نحوه توزیع پذیرایی رایگان و غیر رایگان است.

در پذیرایی رایگان چای بعد از ناهار، مهماندار پذیرایی کننده با سرعت تمام چرخ خود را بین مسافران می گذراند و باید برای گرفتن چایی مسافران او را گیر می انداختند که واقعا دور از شأن مسافران بود.

در حالی که برای پذیرایی نسکافه  پولی سه بار با طمأنینه تمام از بین مسافران می گذشتند و حتی  ابایی از بیدار کردن مسافر برای فروش نسکافه نداشتند!!!

انگار این موارد اشکال تمام شدنی نیست و در این متن مختصر نمی گنجد.

اما این وظیفه شرکت رجاء است که از نام خود دفاع کند و ببیند که خدمات راهبری خود را به چه شرکتی  واگذار کرده است.

به خصوص که با افزایش بهای بلیت ها توقع مردم نیز از این شرکت بالاتر می رود.







برای عضویت در خبرنامه پیامکی قطارها اینجا کلیک کنید.


توسط : مهدی حجتی اصل

مسافر
جمعه 26 اردیبهشت 1393 02:20 ب.ظ
بستگی به ریس و مدیریت داخلی قطار داره

مثلا قطار 373 مشهد تهران ساعت 5:50 صبح واقعا مرتب و منظم بودن همه چیز سر وقت ومنظم و با احترام انجام شد
ولی قطار تهران مشهد شمار376 ساعت6:50 اینقدر بی نظم بود که سالنهاش قاطی بود حتی پرسنلش نمیدونستن شماره سالن چنداست و به همه میگفتن هر جای خالی دید بنشیند مهم نیست
اینقدر عجله داشتند که میان وعده رو نیم ساعت بعد از نهار و چایی بدون قند به مشتریان میدادنند ( فقط می خواستند وظیفه رو از گردنشون باز کنند و بگن انجام دادند)

تنها حسن این قطار سریع رسیدنش بود چه رفت و چه برگشت ( 8 ساعت و 20 دقیقه طول کشید)
verya
جمعه 19 اردیبهشت 1393 07:45 ق.ظ
نسبت به قیمتش افتضاح بود ، مخصوصا تو سالن 4 دقیقا روی موتوری ، مثل بوفه اتوبوس های قدیمیه ، مسءولین کرامت انسانی و حق ناس فراموش نشه
م.
دوشنبه 21 بهمن 1392 09:28 ق.ظ
سلام
من بهمراه خانواده 10 بهمن 92 از تهران بسمت مشهد حركت و 13 بهمن از مشهد بسمت تهران برگشتیم.در رفت 2 ساعت و در برگشت 4 ساعت تاخیر داشتیم. جالب تر از همه نوع صندلی ها بود كه 4 نفر بودیم و درخواست صندلی 4 نفره كردیم كه در كمال تعجب 4 صندلی مانند اتوبوس كنار هم و پشت به مسیر دیدیم!تصوركنید 12 ساعت برعكس روی صندلی بنشینید.صدای واگن سرسام آورزیاد بود و هدفون ها هم خراب و بهتر آنكه سی دی فیلم در حال پخش هم خراب.یك فیلم راهم دوبار پشت هم پخش كردند و سرویس بهداشتی هم خراب و درب آن قفل؟تهویه سالن هم خراب.كلا نفهمیدیم چرا این اشتباه بزرگ را مرتكب شدیم و این قطار را برای مسافرت انتخاب كردیم.تمام طول مسیر هم چند نفر با آچار و پیچ گوشتی و ... دنبال هم از این سر قطار به آن سر قطار میدویدند.در این بین برای چای ماكه دستمان به هیچ كس نرسید!حقوق شهروندی به كنار حقوق مسافر به كنار آدمیت هم زیر سوال رفت چون از در و دیوار و صندلی های خراب ، چرك و میكروب فوران میكرد.فكر كنم حقوق اسرای جنگی از ما در این مسافرت بیشتر بود.یاد روزهای جنگ بخیر.چقدر هم دروغ شنیدیم كه ما كنار می ایستیم تا بقیه قطارها عبور كنند!كرامت را می بینید؟در انتهای سفر حتی كلمه ای عذر خواهی خشك و خالی هم نشنیدیم كه هیچ ،عوامل قطار هم زودتر از همه شیك و ترتمیز پیاده شدند تا خود رابرای سفر موفق بعدی آماده كنند.وا مصیبتا.
armin
پنجشنبه 6 تیر 1392 02:15 ق.ظ
سلام بله همون طور که نوشتیدمتاسفانه کیفیت خدمات این قطار پایین تر از نرخ بلیط آن است درمور غذای به اصطلاح سرد هم کاری نمی توان کرد فقط بایدبرای زنده ماندن ازخوردن آن خودداری کنید
ramin
یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 10:33 ق.ظ
با سلام. بنده بهمن ماه 91 از تهران به مشهد رو با پردیس رفتم و مواردی که دیدم رو خدمتتون عرض می کنم:
همین مساله پذیرایی و تفاوت پولی با رایگان رو کاملا درست نوشتید و مساله نان رو همینطور!
در ضمن نه بنده و نه دو سه واگن اطراف هم اثر و نشانه ای از هدفون ندیدیم و صدای تلویزیون در کل واگن و بصورت آزار دهنده پخش میشد!
صدای واگن ها زیاد بود!
در مورد گرم و سرد سرو کردن غذا هم دقیقا درست فرمودید!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.